Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-05-14

Korzyści jednych, obowiązki drugich

Co w praktyce oznacza uprawnienie twórcy do otrzymywania aktualnej informacji o przychodach uzyskiwanych przez osobę mającą prawa majątkowe do utworu lub licencję?

T rwają intensywne prace nad projektem nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz niektórych innych ustaw. Zasadniczym celem jest implementacja do polskiego porządku prawnego dwóch aktów unijnych – dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/789 ustanawiającej przepisy dotyczące wykonywania praw autorskich i praw pokrewnych mających zastosowanie do niektórych transmisji online prowadzonych przez organizacje radiowe i telewizyjne oraz do reemisji programów telewizyjnych i radiowych oraz zmieniającej dyrektywę Rady 93/83/EWG (tzw. dyrektywa SATCAB II), a także dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/790 w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym oraz zmiany dyrektyw 96/9/WE i 2001/29/WE (tzw. dyrektywa Digital Single Market, DSM). Początkowo zaprezentowana treść projektu wywołała niezadowolenie w związku z pominięciem kwestii wynagrodzeń współtwórców utworów audiowizualnych oraz artystów wykonawców, które byłyby wypłacane przez dostawców kanałów VOD. Ustawodawca podjął się uregulowania tej kwestii, a powstałe przy okazji kontrowersje sprawiły, że uwadze opinii publicznej umknęła inna projektowana zmiana, niosąca istotne korzyści dla twórców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00